ادمه اموزش اینستاگرام

پیدا کردن موضوعات مورد نظر به کمک هشتگ

 

با توجه به مورد قبلی، می‌توان از این موضوع برای پیدا کردن موضوعات مورد نظرتان نیز استفاده کنید. برای مثال تصور کنید قصد مشاهده‌ی چند عکس مربوط به تکنولوژی را دارید. کافی است به بخش هشتگ‌ها رفته و در بخش جستجو، کلمه‌ی Technology را وارد کنید. همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید 2 میلیون‌ نتیجه برای آن پیدا شده است که همگی در رابطه با تکنولوژی هستند و با کلیک روی آن، نتایج به صورت تصاویر کوچک در کنار هم به نمایش در خواهند آمد. مزیت دیگر این روش نیز هنگامی است که شما به دنبال پیج شخصی (برای مثال علی کریمی) هستید اما اطلاعی از ID دقیق او ندارید. در این هنگام کافی است تا به بخش هشتگ‌ها رفته و کلمه‌ی alikarimi را جستجو کنید. در بین هزاران نتیجه‌ی به دست آمده، احتمالا در یکی از عکس‌ها حساب اصلی شخص مورد نظرتان تگ شده که از این طریق می‌توانید پیج اصلی وی را پیدا کنید.

 

 


 

تگ چیست؟ نحوه‌ی منشن و تگ کردن افراد در عکس‌ و متن‌ها

 

 

 

تگ: حتما مشاهده کرده‌اید که با کلیک روی بعضی از عکس‌های ارسال شده در اینستاگرام، چند نام برچسب‌مانند روی آن ظاهر می‌شود. این امر برای درج پروفایل افراد (مانند علی کریمی که پیش‌تر ذکر شد) یا اشیای(!) موجود در عکس به کار می‌رود. این عمل، یعنی ثبت اکانت یک شخص یا شی در عکس، تگ کردن افراد نامیده می‌شود. برای این کار و تگ کردن افراد در عکس‌های خودتان کافی است تا هنگام ارسال پست مانند تصویر بالا، در بخش پایین توضیحات، گزینه‌ی Tag People را زده و با کلیک روی صورت شخص یا هر مکان دلخواه از عکس، نام فرد مورد نظر را به آن بچسبانید. به همین سادگی حساب کاربری وارد شده، روی عکس مورد نظر درج خواهد شد.

منشن: علامت @ به نوعی حکم لینک‌دهنده به اکانت‌ها را دارد. برای مثال نام‌کاربری ما در اینستاگرام myzoomit است. برای آنکه شخصی را به پیج ما هدایت کنید، تنها کافی است تا علامت @ را در ابتدای نام‌کاربری قرار بدهید و به صورتmyzoomit@ آن را وارد پست یا کامنت کنید. بعد از ارسال، این عبارت تبدیل به لینکی آبی رنگ می‌شود که با کلیک روی آن مستقیما به صفحه‌ی زومیت منتقل خواهید شد.

این موضوعات حکم اطلاع‌رسانی برای صاحب اکانت را نیز خواهند داشت. به این معنا که اگر شما در یک عکس، پست یا کامنت، شخصی را منشن یا تگ کنید، آن شخص به محض آنلاین شدن پیغامی دریافت خواهد کرد و به پست یا کامنت ارسال شده توسط شما منتقل خواهد شد. این موضوع زمانی کاربرد خواهد داشت که قصد جواب دادن به کامنت فردی را داشته باشید و با این امکان، بتوانید او را از جواب ارسال شده توسط خودتان آگاه کنید. ضمن آنکه از این ویژگی می‌توان برای هدایت دوستان خود به یک پست خاص که فکر می‌کنید برای او جالب است نیز استفاده کنید.

 


 

آموزش ارسال پیام خصوصی توسط Direct

در اینستاگرام نیز می توانید مانند شبکه های اجتماعی دیگر با دوستان خود به صورت خصوصی در تماس باشید. برای اینکار باید از دایرکت مسیج استفاده کنید تا بتوانید به صورت متنی یا ارسال عکس و ویدئو، با دوستان خود به صورت دو نفره گفتگو کنید. دسترسی به اینباکس دایرکت مسیح به این صورت است که در صفحه ی اصلی برنامه و در منوی بالا، باید آیکون مربوط به دایرکت مسیج را لمس کنید تا وارد صندوق دریافت و ارسال شوید. برای ارسال پیام دایرکت به افراد نیز کافیست به پیج آن ها رفته و با لمس سه نقطه در بالای صفحه، Send Message را انتخاب کنید.


 

آگاه شدن از پست‌های یک پیج بخصوص و بلاک کردن کاربران مزاحم

ر اینستاگرام می‌توانید توسط ابزار Turn Notification ON افراد بخصوصی را مشخص کرده و به صورت نوتیفیکیشن از پست‌های جدید آن‌ها با خبر شوید. در حالت عادی هیچ اطلاع‌رسانی خاصی برای پست‌های جدید صورت نمی‌گیرد و تنها با مراجعه به بخش فیدها، قادر به مشاهده‌ی تمام پست‌ها خواهید بود. با این امکان اما، می‌توانید افرادی که برای شما مهم هستند را به این لیست وارد کنید تا در هر زمانی از روز که پست جدیدی از این افراد منتشر شد، بتوانید به سرعت آن را مشاهده کنید. برای این امر کافی است به پروفایل افراد مراجعه کنید و مانند تصویر بالا، بعد از لمس گزینه‌ی سه‌نقطه، روی گزینه‌ی مشخص شده کلیک کنید. نکته ی مهمی که در رابطه با این ویژگی وجود دارد این است که برای مشاهده ی این گزینه، شما "باید" آن شخص را فالو کرده باشید در غیر این صورت چنین گزینه ای در پروفایل او مشاهده نخواهید کرد.

مانند تمام شبکه‌های اجتماعی دیگر، اینستاگرام نیز دارای افراد مزاحمی است که به شکل های مختلف، ممکن است باعث آزار شما شوند. برای بلاک کردن این افراد کافی است تا به پروفایل این اشخاص رفته و در همان منوی بالا، دکمه‌ی Block را انتخاب کنید.


 

استفاده از چند اکانت به طور همزمان

 

شاید بتوان گفت محبوبت ترین ویژگی جدیدی که ذر سال های اخیر به اینستاگرام اضافه شده است امکان استفاده ی همزمان از چند اکانت اینستاگرام است. اگر در حال استفاده از نسخه های آخر اینستاگرام باشید، در انتهای منوی تنظیمات اینستاگرام گزینه ای تحت عنوان Add Account مشاهده خواهید کرد که می توانید با استفاده از آن، اکانت های دیگر خود را (تا سقف 5 اکانت) به اینستاگرام اضافه کنید و بدون نیاز به نصب نسخه های جداگانه، بین اکانت های خود سوئیچ کنید.

 

 


 

 

معرفی و استفاده از قابلیت Stories

 

اینستاگرام با الهام گرفتن از اپلیکیشن اسنپ چت ویژگی جدیدی با نام Stories به خود اضافه کرده است. این قابلیت جدید کاربرد زیادی ندارد و با عدم استفاده از آن چیز خاصی را از دست نخواهید داد با این حال به طور مختصر آن را به شما معرفی خواهیم کرد. Stories اینستاگرام قابلیت تعریف یک داستان کوتاه ۲۴ ساعته را به شما خواهد داد. برای مثال وقتی به یک مهمانی تولد دعوت شده‌اید می‌توانید به جای آنکه عکس‌های خود را نوبت به نوبت در اینستاگرام ثبت کنید، تمام آن‌ها را در قالب یک داستان برای دوستان خود به نمایش بگذارید. دسترسی به این بخش از منوی بالای اینستاگرام در صفحه‌ی فیدها امکان‌پذیر است به این صورت که در ابتدا باید اینستاگرام خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید سپس گزینه‌ی ایجاد Stories به منوی بالایی و کنار لوگوی اینستاگرام اضافه خواهد شد. در زیر همین بخش و در بالای بخشی که پست‌های فید شروع شود می‌توانید Stories‌های دوستان خود را مشاهده کنید. با لمس اولین گزینه در این بخش، Stories مورد نظر بارگذاری می‌شود و برای شما به نمایش در خواهد آمد. با لمس هر عکس در Stories می‌توانید به عکس بعدی بروید و با کشیدن انگشت خود از سمت راست به چپ نیز می‌توانید به Stories مربوط به شخص بعدی منتقل شوید. نحوه‌ی ثبت عکس و ویدیو به این صورت است که با لمس کوتاه گزینه‌ی موجود می‌توانید به ثبت عکس بپردازید و با نگه داشتن طولانی آن نیز عملیات ضبط ویدیو آغاز می‌شود. در صورتی که انگشت خود را روی صفحه به سمت راست یا چپ بکشید نیز می‌توانید افکت‌های مختلف را روی تصاویر اعمال کنید. تفاوت‌های مهمی بین ارسال پست در حالت Stories با حالت عادی وجود دارد.

اولین و شاید مهم‌ترین تفاوت این است که پست هایی که در حالت Stories منتشر می کنید تنها 24 ساعت ماندگاری خواهند داشت و بعد از آن به صورت خودکار حذف خواهند شد. دومین تفاوتی که وجود دارد این است که در حالت عادی شما تنها قادر به اعمال افکت‌های مشخصی رو عکس‌ها یا ویدیوها بودید اما در بخش Stories شما می‌توانید روی ویدیو یا عکس مورد نظر متن اضافه کنید یا حتی با قلمو روی آن نقاشی بکشید تا پست ارسالی خود را بیش از پیش جذاب و مدرن کنید. اسکرین شات بالا نمونه‌ی بسیار ساده‌ای است که می‌توانید روی عکس‌ها اعمال کنید و آن را به بخش Stories خود اضافه کنید. سومین تفاوتی که بین پست عادی و Stories وجود دارد این است که پست‌های عادی برای تمامی کسانی که شما را فالو کرده باشند قابل مشاهده خواهد بود اما پست‌هایی که در قالب Stories منتشر می‌کنید می‌توانند تنها برای افراد دلخواه شما نمایش داده شوند. اگر سری به تنظیمات Stories بزنید مشاهده خواهید کرد که در حالت پیش‌فرض نمایش آن برای تمام فالوور‌های شما تنظیم شده است. در همین بخش می‌توانید حالت نمایش را تنها برای افرادی که شما آن‌ها را فالو کرده‌اید تنظیم کنید تا با وجود فالوورهای چند ده هزارتایی، استوری شما تنها برای افرادی که می‌شناسید و آن‌ها را فالو کرده‌اید قابل نمایش باشد. ضمن آنکه با ورود به پروفایل هر شخص و کلیک روی گزینه‌ی سه نقطه، می‌توانید او را به لیست کسانی که اجازه‌ی تماشای استوری‌های شما را ندارند اضافه کنید.پ

 

نکته‌ی آخری که باید در رابطه با بخش Stories به شما بگوییم نحوه‌ی اضافه کردن پست‌های بیشتر به بخش استوری است. اگر Stories برخی پیج‌ها را مشاهده کرده باشید حتما مشاهده کرده‌اید که برخی Stories‌ها از چند عکس تشکیل شده‌اند که به صورت یک اسلایدشو به نمایش گذاشته شده‌اند. برای این امر و ساخت یک Stories جذاب کافی است تا بعد از اضافه کردن هر Stories، مجددا به بخش ساخت Stories مراجعه کنید و عکس بعدی را ثبت کنید. با انجام اینکار عکس جدید به عکس‌های قبلی اضافه خواهد شد و Stories شما به مرور طولانی‌تر می‌شود. یک مهمانی چند ساعته را تصور کنید که می‌توانید با اضافه کردن عکس‌های خود به بخش استوری، در پایان یک ویدیوی داستانی از عکس‌هایی که در این مهمانی ثبت کرده‌اید مشاهده کنید. ضمن آنکه با مشاهده‌ی هر داستان و لمس آیکونی که در پایین آن قرار دارد می‌توانید به آماری همچون تعداد بازدید و کاربرانی که آن را مشاهده کرده‌اند دسترسی داشته باشید.

توجه: برای ارسال پست از عکس های گالری در حالت Stories باید زمانی که در بخش دوربین حالت Stories قرار دارید با انگشت خود صفحه را به سمت پایین بکشید تا عکس های گالری در بالای تصویر نمایان شوند.

 

 


 

تبدیل اکانت عادی به اکانت تجاری

اکانت تجاری نیز همچون Stories یک ویژگی بسیار جالب، اما نه چندان کاربردی به حساب می‌آید که بیشتر برای افرادی کاربرد خواهد داشت که یک پیج کاری در اختیار دارند. تجاری کردن اکانت اینستاگرام برای هر کاربری امکان‌پذیر است و تنها شرط آن داشتن یک اکانت فیسبوک است. با تجاری کردن اکانت شاهد چند تفاوت جزئی خواهید بود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

تفاوت اول: با تجاری کردن اکانت خود، از این پس کاربران وقتی به صفحه‌ی شما مراجعه می‌کنند علاوه بر گزینه‌ی Follow، گزینه‌ی دیگری با عنوان Contact مشاهده خواهند کرد که با کلیک روی آن می‌توانند اطلاعاتی همچون شماره تماس، ایمیل و‌... را مشاهده کنند. با انجام این کار پیج‌های فروشگاهی دیگر نیاز نیست که اطلاعات تماس خود را در بخش بیوگرافی وارد کنند و می‌توانند به صورت منظم و حرفه‌ای، آن‌ها را در بخش Contact جایگزین کنند. با انجام اینکار زمانی که کاربر روی Contact لمس می‌کند گزینه‌ای با عنوان Call برای اون به نمایش در خواهد آمد که با لمس آن مستقیما به شماره گیر گوشی برای تماس منتقل خواهد شد.

تفاوت دوم: تفاوت دومی که با تجاری کردن اکانت برای شما اتفاق خواهد افتاد دسترسی به آمار و ارقام مربوط به پست‌های شما خواهد بود. برای مثال می‌توانید Top Post‌های خود را از لحاظ بازدید و لایک مشاهده کرده و سیر صعودی یا نزولی فالوورهای خود را نیز بررسی کنید. بخشی از اطلاعاتی که با تجاری کردن اکانت به دست خواهید آورد نیاز به یک هفته زمان دارند تا به یک جمع بندی کلی درباره‌ی اکانت و ارائه‌ی اطلاعات برسند.

نحوه‌ی تجاری کردن اکانت اینستاگرام به این صورت است که باید به تنظیمات اینستاگرام مراجعه کرده و گزینه‌ی Switch to Business Profile را انتخاب کنید. سپس از شما درخواست می‌شود تا به اکانت فیسبوک خود متصل شوید و اطلاعاتی همچون شماره تلفن، ایمیل و در صورت تمایل موقعیت مکانی روی نقشه را مشخص کنید. بعد از انجام این مراحل اکانت شما به سادگی تبدیل به یک اکانت تجاری می‌شود. در صورتی که به هر دلیل از انجام اینکار منصرف شدید می‌توانید مجددا با مراجعه به تنظیمات اینستاگرام، گزینه‌ی Switch to Regular Profile را انتخاب کنید تا اکانت شما مجددا به اکانت عادی تبدیل شود.


 

پیدا شدن اکانت شما توسط دوستان

در منوی تنظیمات اینستاگرام با کلیک روی گزینه‌ی Find Contacts، اینستاگرام به بررسی شماره‌های موجود در تلفن شما می‌پردازد و هر کدام از آن‌ها را که در این شبکه‌ی اجتماعی عضو باشد، به شما معرفی خواهد کرد. البته این امر تنها در صورتی ممکن است که افراد در بخش اطلاعات کاربری‌شان، شماره موبایل خود را ثبت کرده باشند. در صورتی که مایلید حساب کاربری شما در جستجوی دستی Contactها برای دوستانتان نمایش داده نشود، تنها کافی است تا شماره‌‌ای از خود در اکانت ثبت نکنید.


 

لایک کردن عکس‌ها و جمع‌آوری آن‌ها

در اینستاگرام نیز مانند فیسبوک، امکان لایک کردن پست‌ها وجود دارد. تنها با دوبار کلیک روی هرعکس، تصویر مورد نظر به لیست عکس‌های لایک شده توسط شما اضافه می‌شود و آیکون قلب زیر آن نیز قرمز می‌شود (برای آنلایک کردن عکس‌های لایک شده نیز کافی است تا روی قلب قرمز شده کلیک کنید تا دوباره به حالت عادی بازگردد). برخلاف فیسبوک، لایک کردن عکس‌ها در اینستاگرام علاوه بر نشان دادن حمایت یا علاقه‌ی شما به یک پست، به معنای جمع‌آوری آن‌ها نیز خواهد بود. این تصاویر به لیست Posts You've Liked در بخش تنظیمات اکاننتان اضافه می‌شود و می‌توانید آرشیوی کامل از عکس‌های مورد علاقه و لایک شده را در این بخش جمع‌آوری کنید. البته عکس‌های حاضر در این بخش، تنها یک میانبر به عکس اصلی هستند و اگر شخص صاحب عکس، اقدام به حذف آن کند، عکس مورد نظر از لیست شما نیز حذف خواهد شد.


 

نحوه‌ی دانلود عکس‌ها و ویدئوها

به طور پیش‌فرض در اینستاگرام امکان دانلود عکس‌ها وجود ندارد و برای این موضوع به ناچار باید از ابزارهای جانبی، یا اینستاگرام‌های مود شده استفاده کرد. پیش‌تر به طور کامل نحوه‌ی اضافه کردن گزینه‌ی دانلود به منوی زیر عکس را توضیح داده‌ایم. اگر گوشی شما روت نیست نیز می‌توانید از نسخه‌ی مود شده اینستاگرام استفاده کنید.


 

آموزش کپی کردن متن یک پست یا کامنت

بدون شک در کنار تمام جنبه‌های تصویری اینستاگرام، گاهی با متن‌های بسیار زیبایی در زیر عکس‌ها یا کامنت‌ها مواجه می‌شویم. اگر مایلید تا از این متن‌های زیبا در اپلیکیشن‌های دیگر مانند وایبر یا ... استفاده کنید، مجبور به استفاده از نسخه ی مود شده ی اینستاگرام خواهید بود چرا که در نسخه ی رسمی، امکان کپی متن کامنت یا پست ها وجود ندارد. در OGinstagram می‌توانید به راحتی متن مورد نظر را بدون ابزارهای جانبی کپی کنید. برای این کار کافی است تا روی آیکون کامنت، در زیر هر عکس کلیک کنید تا به صفحه‌ی کامنت‌ها منتقل شوید. در این بخش با کلیک روی هر کامنت یا حتی متن اصلی پست، پنجره‌ای جداگانه باز می‌شود که گزینه‌ی Copy در آن به چشم می‌خورد و با کلیک بر روی آن، متن مورد نظر کپی خواهد شد.


 

حل مشکل Security Code یا صفحه سفید

در اینستاگرام گاهی با فالو کردن یک فرد یا کامنت گذاشتن در زیر یک عکس، با صفحه‌ی سفیدی رو به رو خواهید شد که بعد از گذشت چند ثانیه پیغام Security Code را به شما نمایش می‌دهد و از شما درخواست وارد کردن شماره موبایل را خواهد داشت تا با ارسال کد فعالسازی، اکانت شما را تایید کند. تا قبل از حل این موضوع شما قادر به لایک کردن پست‌ها، فالو و آنفالو کردن افراد، دسترسی به تنظیمات اکانت و لیست فالووئینگ‌های خود نخواهید بود. شما کافیست در صورت مواجه شدن با این مشکل شماره تلفن خود را بدون 0 و با پیش شماره +98 در اینستاگرام وارد کرده و کد فعال‌سازی را دریافت کنید.

کاربرانی که به هر دلیل مایل نیستند شماره تلفنشان در این برنامه ذخیره شود نگران نباشند. لازم است بعد از دریافت کد فعال‌سازی و تایید اکانت خود، به بخش تنظیمات مراجعه کرده و شماره تلفن خود را حذف کنید و اگر دوباره دچار چنین مشکلی شدید شماره‌ تلفن‌تان را به صورت موقت و برای دریافت کد فعال‌سازی وارد کرده و سپس دوباره آن را حذف کنید.



حل مشکل فالو نشدن اکانت‌ها

یکی دیگر از مشکلاتی که در اینستاگرام وجود دارد، عدم فالو شدن اکانت‌های مختلف است. برای مثال شما وارد پروفایلی شده‌اید و روی گزینه‌ی Follow کلیک می‌کنید. این گزینه به حالت سبز رنگ و Following تغییر می‌یابد و عملیات فالو با موفقیت به پایان می‌رسد اما در عرض یک ثانیه، همه چیز به حالت قبل باز می‌گردد. این موضوع دو دلیل متفاوت می‌تواند داشته باشد.

۱. اگر این اتفاق تنها برای برخی از اکانت‌ها می‌افتد، به احتمال زیاد شما توسط آن اشخاص بلاک شده اید. در این حالت با وجود آنکه تعداد پست های پیح مورد نظر بیشتر از صفر است، شاهد هیچ پستی در پیج نخواهید بود.

۲. دلیل دیگری که می‌تواند باعث فالو نشدن اکانت‌ها در اینستاگرام شود، بلاک شدن موقتی شما توسط اینستاگرام است. در این اپلیکیشن قانونی وجود دارد که اگر تعداد زیادی پیج را پشت سر هم فالو کنید، اکانت شما به مدت چند ساعت توانایی فالو کردن را از دست خواهد داد. برای مثال اگر ۱۰۰ پیج را در کمتر از ۵ دقیقه فالو کنید، این اتفاق برای شما خواهد افتاد و برای حل آن نیز تنها کافی است چند ساعت صبر کنید تا این مشکل به صورت خودکار رفع شود.

با توجه به موارد گفته شده، تقریبا موضوع یا ترفند مهم دیگری در این اپلیکیشن وجود ندارد و شما با مطالعه ی این آموزش، با تمام بخش ها و امکانات اینستاگرام آشنا شده اید. نظر شما درباره این اپلیکیشن محبوب چیست؟ آیا روند رو به رشد آن همچنان ادامه خواهد داشت؟

 

 

 

آموزش جامع اینستاگرام ،از سیر تا پیاز

در هنگام نگارش این متن اینستاگرام در نسخه‌ی 9.2.5 به سر می‌برد و در طی این مسیر کم‌و‌کاستی‌های بسیاری را برطرف و امکانات بیشتری را نیز به خود اضافه کرده است که از جدیدترین این تغییرات می‌توان به امکان جدید استوری، تبدیل اکانت معمولی به اکانت تجاری و ... اشاره کرد. در ادامه به معرفی بخش های این اپلیکیشن و ترفند‌های مربوطه می‌پردازیم.

ثبت نام و نحوه ی شروع در اینستاگرام

ثبت نام در اینستاگرام یکی از راحت ترین عضویت های موجود در اپلیکیشن های اجتماعی است. در اینستاگرام شما برای ثبت نام نه به شماره تلفن و نه به ایمیل نیاز ندارید و بدون این موارد هم می توانید به سادگی هرچه تمام تر عضو اینستاگرام شوید. البته بدیهی است که در این صورت در صورت فراموشی رمز عبور هیچ شانسی برای بازگشت اکانت خود نخواهید داشت و برای این امر باید حداقل یکی از موارد ایمیل یا شماره را به درستی در اطلاعات خود ثبت کنید. در اولین اجرای اپلیکیشن با تصویر بالا (نارنجی) مواجه خواهید شد. روی گزینه ی SingUp With EMail or Phone Number لمس کنید تا به عکس بعدی منتقل شوید. در این بخش مشخص کنید که قصد ثبت نام با ایمیل را دارید یا شماره ی موبایل. در هر بخش با وارد کردن اطلاعات حقیقی یا غیرحقیقی می توانید عضو اینستاگرام شوید. مرحله ی آخر نیز که در عکس سوم قابل مشاهده است تعیین نام، نام کاربری و رمز عبور شما خواهد بود. در صورتی که نام کاربری شما از قبل موجود نباشد، عملیات ساخت اکانت به اتمام می رسد و از شما پرسیده خواهد شد که آیا مایل به بررسی شماره های تلفن توسط اینستاگرام برای پیشنهاد Contactهای اینستاگرامی هستید یا خیر که بنا بر میل خود می توانید آن را تایید یا Skip کنید. بعد از این مرحله وارد اکانت خود می شوید و می توانید به فالو کردن افراد پیشنهادی توسط اینستاگرام بپردازید.

معرفی چهار گزینه‌ی اصلی برنامه

 

گزینه‌ی اول مربوط به بخشاصلی برنامه(فیدها) است. این بخش مانند Home Page فیسبوک عمل می‌کند و پست‌های ارسال شده توسط اشخاصی که آن‌ها را فالو کرده‌اید در این بخش به نمایش گذاشته می‌شوند. این بخش در ابتدا پست ها را به ترتیب انتشار نمایش می داد که متاسفانه در اقدامی خودخواهانه از طرف اینستاگرام و با وجود مخالفت های اکثر کاربران این شبکه، ترتیب نمایش پست ها کاملا به هم ریخت و هم اکنون پست ها به صورت به هم ریخته و شانسی نمایش داده می شوند. البته خود اینستاگرام اعلام کرده است که ترتیب پست ها را طوری نمایش می دهد که پست هایی که برای شما مهم تر است در بالاتر نمایش داده شود اما در عمل شاهد چنین موضوعی نیستید و پست ها به صورت کاملا Random نمایش داده می شوند.

گزینه‌ی دوم بخش جستجوی اینستاگرام است که شامل چند ابزارک مختلف است. با کلیک روی گزینه‌ی ذره‌بین، به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که عکس‌ها و ویدئوهایی به صورت اتفاقی از حساب‌های اینستاگرام به شما نمایش داده می‌شوند. این انتخاب‌ها بر اساس علایق شما صورت می‌گیرد، به این معنا که اینستاگرام افراد فالو شده توسط شما را آنالیز می‌کند و بر اساس آن، پیج‌ها و پست‌هایی که ممکن است برای شما جالب باشد را نمایش می‌دهد. در کنار کادر جستجو آیکون کوچکی نیز قرار دارد که با استفاده از آن به جای عکس ها و ویدئوهای اتفاقی، آیدی کاربران مختلف را به صورت Random مشاهده می کنید که می توانید در صورت تمایل آن ها را فالو کنید.

در همین بخش با کلیک بر روی کادر جستجوی بالا، با چهار بخش متفاوت رو به رو خواهید شد. Top, People, Tags و Places. اگر کلمه‌ی جستجو شده (برای مثال Car) در بخش اکانت‌ها جستجو شود، صفحه‌های مربوط به آن، و اگر همین کلمه در بخش هشتگ‌ها جستجو شود نیز تمامی عکس‌های مرتبط با موضوع جستجو شده‌، برای شما به نمایش در خواهد آمد که در این حالت عکس مورد نظر ممکن است از پیج های عمومی متفاوت یا حتی یک پروفایل شخصی باشد. بخش Top نیز ترکیبی از آیدی ها، هشتگ ها و مکان ها است و زمانی که کلمه ای را در کادر جستجو وارد می کنید می توانید در تب Top تمامی موارد مهم را اعم از هشتگ یا ... مشاهده کنید

گزینه‌ی سوم بخش مدیریت اعلان‌ها است. این بخش شامل دو برگه جداگانه با عنوان You و Following است. در بخش You اگر کسی برای شما درخواست دوستی بفرستد، عکس شما را لایک کند یا برایتان کامنت بگذارد به شما اطلاع رسانی خواهد شد. در تب دوم نیز می‌توانید اطلاعات مختصری از افرادی که آن‌ها را فالو کرده‌اید پیدا کنید. برای مثال می‌توانید متوجه شوید که دوستتان چه عکس‌هایی را لایک یا به تازگی چه صفحه‌ای را فالو کرده است .نحوه‌ی کارکرد آن نیز به این صورت است که با باز کردن اینستاگرام در صورتی که اعلان جدیدی برای شما وجود داشته باشد، یک نقطه قرمز رنگ روی این گزینه ظاهر می‌شود تا به شما این موضوع را اطلاع‌رسانی کند. 

گزیه چهارم نیز پروفایل شخصی شما است. در این بخش تمامی عکس‌ها و ویدئوهایی که ارسال کرده‌اید وجود دارند.


 

معرفی منوی تنظیمات و کارکرد هر گزینه

در منوی تنظیمات برنامه با چندین گزینه مواجه خواهید شد که در ادامه به معرفی جزئی آنها خواهیم پرداخت. نحوه‌ی دسترسی به این بخش، رفتن به گزینه‌ی چهارم (پروفایل شخصی) و کلیک روی دکمه‌ی سه‌نقطه در منوی بالایی است.

در بخش Post You've liked که به پست‌های لایک شده اختصاص دارد، تمامی عکس‌ها یا ویدئوهایی که لایک کرده‌اید جمع‌آوری خواهد شد. بخش Private Acc نیز حالت خصوصی را برای اکانت شما فعال می‌کند که در این حالت باقی کاربران برای دیدن پست‌ها و لیست فالوهای شما ابتدا باید درخواست دوستی ارسال کنند و بعد از قبول درخواست توسط شما، قادر به مشاهده‌ی پروفایل‌تان خواهند بود. بخش Blocked User کاربرانی که شما آن ها را بلاک کرده اید را نمایش خواهد داد. بخش Story و Business Acc نیز دو امکان جدید اینستاگرام هستند که در ادامه به طور اختصاصی آن ها را معرفی خواهیم کرد. بخش Linked Acc نیز برای متصل کردن اکانت فیسبوک، توئیتر و.. به اینستاگرام به کار می‌رود که علاوه بر مزیت آن در بازیابی رمزعبور، می‌توان با استفاده از آن پست‌های ارسال شده را نیز بین اکانت‌ها همگام‌سازی کرد. با مراجعه به بخش Push Notification نیز همانطور که در تصویر پایین (سمت راست) مشخص شده است می‌توانید نحوه‌ی اطلاع‌رسانی‌ها را مشخص کنید.


 

تغییر اطلاعات پروفایل (عکس، نام کاربری، ایمیل و...)

ا ورود به گزینه‌ی چهارم منوی اصلی (پروفایل شخصی شما) و کلیک روی گزینه‌ی Edit Prifile، همانند تصویر بالا (سمت چپ) اطلاعات شما از قبیل نام، نام‌کاربری، ایمیل، شماره تلفن و... نمایش داده می‌شوند و می‌توانید به ویرایش هرکدام که مایل بودید بپردازید.


 

آموزش ارسال پست در اینستاگرام

با ورود به اپلیکیشن اینستاگرام، در بین 4 دکمه‌ی اصلی برنامه، یک دکمه‌ با آیکون دوربین نیز وجود دارد که با کلیک بر روی آن، صفحه ای که به گالری عکس ها و ویدیوهای گوشی شما متصل است اجرا می شود. این گزینه برای زمانی مناسب است که قصد اشتراک‌گذاری عکس یا ویدئویی از کارت حافظه را داشته باشید. در پایین صفحه دو گزینه با عنوان Photo و Video نیز وجود دارد که با انتخاب آن ها دوربین داخلی اینستاگرام اجرا می شود به این معنا که می‌توانید در همان لحظه اقدام به عکاسی یا فیلم‌برداری کنید و بعد از اعمال افکت‌های مورد نظر، آن را منتشر کنید.


 

 حذف یا ویرایش پست‌ها

شما می‌توانید بعد از ارسال پست با کلیک بر روی گزینه‌ی سه‌نقطه در زیر هر عکس و انتخاب گزینه‌ی Edit، به ویرایش آن بپردازید. برای حذف نیز کافی است تا در همین بخش، روی گزینه‌ی Delete لمس کنید.


 

هشتگ چیست؟ معرفی فواید و کاربرد آن

 

ساده‌ترین مثالی که می‌توان برای تعریف هشتگ به کار برد، طبقه‌بندی یا Category است. همان‌طور که در سایت‌ها، پست‌ها دسته‌بندی خاصی دارند (بازی، نرم‌افزار و...) پست‌های اینستاگرام نیز می‌توانند به کمک هشتگ‌‌ها، موضوع خود را مشخص کنند و در جستجوها به آسانی پیدا شوند. این موضوع با کمک کاراکتر # انجام می‌شود، به این معنا که با قرار دادن این کاراکتر در ابتدای کلمات، می‌توان آن‌ها را به یک دسته‌بندی برای پست تبدیل کرد. برای مثال شما عکسی از یک ماشین قرمز رنگ که متعلق به کمپانی فراری است را منتشر می‌کنید. در متن پست می‌توانید از این هشتگ‌ها استفاده کنید: (Red #Car #Ferrari#). به کمک این سه کلمه، شما سه دسته‌بندی متفاوت برای عکس خود مشخص کرده‌اید. حال اگر کاربران دیگر در بخش جستجوی هشتگ‌ها، کمله‌ی Car، Red یا Ferrari را وارد کنند عکس‌ شما نیز در لیست بلندبالای نتایج خواهد آمد. درواقع می‌توان گفت که ارزش این روش نسبت به بخش جستجوی اکانت‌ها بسیار بالاتر است. سه دلیل برای این ادعا وجود دارد:

دلیل اول آنکه شما با جستجوی کلمه‌ای مانند CAT در بخش حساب‌های کاربری، تنها صفحه‌هایی را خواهید یافت که صرفا به گربه‌ها پرداخته‌ و به نوعی از کلمه‌ی cat در نام کاربری خود استفاده کرده‌اند. در حالی که ممکن است میلیون‌ها عکس دیگر وجود داشته باشد که کاربران دیگر در صفحه‌ی شخصی خود قرار داده باشند. به کمک هشتگ‌ها این عکس‌ها نیز از چشم شما دور نخواهند ماند.

دلیل دوم نیز سرعت‌عمل بالای هشتگ‌ها است به طوری که در اکثر برنامه‌های تلوزیونی زنده شاهد استفاده از این موضوع هستیم. به کمک هشتگ‌ها، می‌توان به سرعت کلمه یا موضوعی را در بین تمام کاربران اینستاگرام جستجو کرد. یک موتور جستجو برای اینستاگرام را تصور کنید با این تفاوت که نتایج آن بر خلاف گوگل که مدتی طول می‌کشد تا در موتور جستجو ثبت شوند، به صورت آنی و تنها چند ثانیه بعد از ارسال پستی با هشتگ مورد نظر، نمایش داده خواهد شد.

دلیل سوم نیز قابلیت استفاده‌ از هشتگ‌ها برای برگزاری کمپین‌های مختلف است. برای مثال اگر مسابقه‌ی عکاسی زومیت و مایکت را به خاطر داشته باشید حتما می‌دانید که به کمک یک هشتگ اختصاصی و خاص (selfie4myket#)، می‌توان از عکس‌ها با محوریت‌های خاصی را در مکانی عمومی جمع‌آوری کرد.


 

ادامه مطلب در مطالب بعد...

آموزش دیلیت اکانت تلگرام

در این مطلب آموزش حذف اکانت تلگرام یا همون دیلیت اکانت تلگرام را به صورت ساده و تصویری خدمت شما کاربران وبلاگ ای تی ترفند آموزش خواهیم داد که می توانید حساب کاربری تلگرام خود را کمتر از یک دقیقه حذف کنید، برای همین با ما همراه باشید.

 

 

 

مرحله اول: همانگونه که در ابتدای مطلب به آن اشاره نمودیم، برای حذف اکانت تلگرام باید ابتدا به سایت رسمی این برنامه مراجعه کنید. برای همین منظور روی لینک زیر کلیک کنید.

https://my.telegram.org/auth?to=deactivate

 

نکته: این نکته را بایستی خدمتتون عرض کنم که اگر از مرورگر پیشفرض اندروید استفاده می کنید، ممکنه که در هنگام حذف اکانت به مرحله اول دوباره برگرید. پس برای حل این مشکل بهتره که از مرورگر های فایرفاکس یا کروم استفاده کنید.

در صورتی که به مرورگر فایرفاکس نیاز دارید، آن را از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود مرورگر فایرفاکس برای اندروید

 

مرحله دوم: پس از اینکه با استفاده از لینکی که در مرحله اول این آموزش بهتون دادیم، به سایت حذف اکانت تلگرام مراجعه کردید. لازمه که شماره موبایلتون (همون شماره ای که میخوایید تلگرامشو حذف کنید) را به همراه +۹۸ که کد ایران هست را در قسمت Your Phone Number وارد کرده و سپس روی Next ضربه بزنید.

مثال: شمارتونو اینجوری وارد کنید:     98910101090+

 

مرحله سوم: اکنون اگه مرحله بالا را درست انجام داده باشید، یک پیام که حاوی رمز حذف هستش براتون در تلگرام ارسال میشه که باید این رمز را عینا و با دقت حروف بزرگ و کوچیک انگلیسی در سایت تلگرام وارد کنید. (یعنی حروف کوچیک را با حروف کوچیک و حروف بزرگ را با حروف بزرگ تایپ کنید.)

به عکس زیر دقت کنید. اون عبارتی که با فلش و خط قرمز مشخص شده همون رمزمون هست که در تلگرام برامون ارسال شده:

مرحله چهارم: حالا باید این رمز مرحله قبل را در سایت تلگرام و در قسمت Password عینا وارد کنیم.

مرحله پنجم: پس از وارد کردن رمز، بر روی گزینه Sign in ضربه بزنید.

 

 

مرحله ششم: در این مرحله تلگرام از شما میخواد که دلیل ترک این برنامه رو بنویسید. البته می تونید بنویسید یا می تونید هم ننویسیدش.

مرحله هفتم: روی Done ضربه بزنید.

 

مرحله آخر: در واپسین مرحله از حذف اکانت تلگرام، یک پنجره کوچیک واستون باز میشه که در صورت اطمینان داشتن از حذف اکانت تلگرام خود بر روی گزینه قرمز رنگ Yes, delete my account ضربه بزنید.

پس از حذف اکانت تلگرام:

اما اگر اکانت تلگرامتون با موفقیت دیلیت شده باشه، پیغام سبز رنگ زیر رو مشاهده خواهید کرد.

 

همچنین پس از اینکه اکانتتون حذف بشه، اگه یکی از دوستاتون صفحه چت شما رو در تلگرام باز کنه دیگه اثری از اسم و عکس پروفایلتون نخواهد بود و اسم شما رو Deleted Account و عکس پروفایلتون بدون عکس نشون میده. البته این عمل ممکنه همون اول رخ نده و یه ده دقیقه ای طول بکشه.

آموزش تلگرام

مسنجر تلگرام که با سرعت فوق العاده در پیام رسانی ، آپلود عکس و فیلم از وایبر و واتس اپ و دیگر برنامه ها سبقت گرفته این روزها بیش از برنامه های مسنجر دیگر استفاده میشود مخصوصا در کشور ایران

 

توجهبرای جستجوی آیدی در تلگرام در آپدیت های جدید بایستی آیدی فرد را به صورت مقابل @ittarfand وارد کنید ( ابتدا کلمه @ و بعد آیدی فرد بدون فاصله) و در قالب یک پیام در همان تلگرام ارسال و سپس روی آن لمس کنی

 

در این مطلب آموزشهایی که لازم هست قرار داده ایم از ساخت گروه ، بلاک کردن یک نفر تا … پس تا پایان دنبال کنید ما رو.

نصب نرم افزار را پایان ادامه دهید .

به اینترنت متصل شوید .

سپس وارد نرم افزار شوید و شماره تلفن ، کشور و نام خود را وارد کنید تا اکانت شما فعال گردد .

۱- علامت ذره بین برای جستجو و یافتن افراد بر اساس نام کاربری آن هاست.

۲- در این قسمت می توانید یک مخاطب را از لیست مخاطبین خود در تلگرام انتخاب کنید و با او چت خصوصی کنید.

۳- با رفتن به این گزینه ، یک منوی جدید باز می شود که شامل گزینه های زیر است :

– New Group : با رفتن به این بخش ، ابتدا اعضای گروه خود را از لیست مخاطبین انتخاب کنید و سپس در مرحله بعدی نام گروه را انتخاب کنید و تنظیمات را تایید کنید . حداکثر ظرفیت یک گروه در نسخه فعلی ، ۲۰۰ کاربر می باشد .

– New Secret Chat : توسط این بخش می توانید با مخاطب موردنظرتان چت خصوصی و رمزنگاری شده کنید . برای تایید این نوع چت ، شما باید از طریق این گزینه مخاطب را انتخاب کنید و هنگامی که او آنلاین شد ، ارتباط میان شما برقرار می شود . چت رمزنگاری شده امنیت پیام شما را بالا می برد و حریم خصوصی شما نیز در آن رعایت می شود .

– New Broudcast List : در این بخش می توانید یک لیست از مخاطبین موردعلاقه خود یا کسانی که با آنان ارتباط بیش تری دارید ، ایجاد کنید .

– Contacts : در این بخش شما می توانید به تمام مخاطبین گوشی خود یعنی کسانی که تلگرام دارند و کسانی که تلگرام را ندارند را به صورت دسته بندی شده براساس حروف الفبا ببینید و حتی به کسانی که تلگرام را نصب نکرده اند پیغام دعوت ارسال کنید .

– Settings : این بخش برای تنظیمات شخصی تلگرام است ؛ بنابراین ما توضیحاتی درباره ی کار با قسمت Settings به شما می دهیم :

— برای انتخاب نام کاربری کافیست از بخش Info روی گزینه Username بروید و نام کاربری تاکنون ثبت نشده ای را با ترکیب اعداد و حروف انگلیسی بسازید . سپس Done را لمس کنید .

— برای تغییر زبان نرم افزار ، از قسمت Settings به بخش Languages بروید و زبان موردنظر خود را انتخاب کنید . در ورژن های فعلی Telegram زبان فارسی وجود ندارد .

— برای تغییر زنگ پیام تلگرام از بخش Settings به قسمت Notifications and Sounds بروید و صدای موردنظر خود را که هنگام دریافت اس ام اس بلند می شود ، انتخاب کنید .

— برای بلاک کردن شماره مزاحمان در تلگرام کافیست از بخش Settings به قسمت Blocked Users رفته و روی علامت + ضربه بزنید و کاربر موردنظر خود را بلاک کنید . برای Unblock ( خارج کردن از بلاک ) کافیست انگشت خود را روی نام کاربر بلاک شده نگه دارید و سپس گزینه Unblock را که ظاهر می شود انتخاب نمایید .

— برای تغییر پس زمینه چت هایتان کافیست از بخش Settings به قسمت Chat Background بروید و تصویر موردنظرتان را انتخاب کنید . انتخاب تصویر بکگراند از گالری گوشی شما نیز ممکن است .

— در قسمت Automatic Media Download از بخش Settings ، شما می توانید به مسنجر Telegram فرمان دهید تا فقط با اتصال به وای فای ویدئوهای اشتراکی ،عکس ها و صداها را دانلود کند و با اتصال از طریق Mobile Data هیچگونه ویدئو ، صدا و تصویری دانلود نشود که این گزینه در افزایش سرعت دریافت اطلاعات تاثیر فوق العاده ای دارد . پس آن را مطابق میلتان تنظیم کنید .

— برای این که تصاویر و ویدئو هایتان در گالری موبایلتان ذخیره شود ، از بخش Settings گزینه Save To Gallery را پیدا کنید و آن را فعال کنید .

— برای تغییر اندازه فونت پیام هایی که برایتان نمایش داده می شود کافیست از قسمت Settings به بخش Messages Text Size بروید و اندازه آن را مشخص نمایید .